blogglivet deluxe

Så, jag kanske inte, var asbra på detta. Föga förvånande. 
Som akademiker är det något svårt att inte hela tiden stanna upp och tänka men VARFÖR 20 tusen gånger inför varje steg. Varför ska jag driva blogg? Har jag verkligen behov av ett kreativt utlopp? Rätt säker på att det inte finns något som heter kreativt utlopp. Vad ÄR ens ett kreativt utlopp?
 
Hur som haver, det är tisdag. Våren har tillsist kommit till Göteborg med någon form av sol? Lite blå himmel? Jävligt mycket vind? En gnutta livlust? 
 
En grej jag förresten upptäckt hela nyligen, transbärsjuice light smakar mycket sötare än vanlig? Liksom, de får väl ändå balansera ut sötningsmedel till samma beska som den "naturliga"? Mmmm ja. 
 
Tisdagar är onekligen rätt värdelösa. Måndagar är ändå en chans till nystart, ba nya vecka ny jag!! Men sen kommer tisdagen och ba trycker tillbaka ner en på jorden. Har liksom läst två kapitel om logisk positivism och kritisk rationalism idag, tagit en nap i soffan och ätit pizza. Eller ja, rätt nice grejer ändå. 
 
 
Allmänt | |
Upp